Wat is het belang van fleetmarketing?

Home/Inspiratie, XL nieuws/Wat is het belang van fleetmarketing?

Fleetmarketing behoort bij vele marketing managers tot een vaste waarde binnen hun marketingmix. En terecht. Met aansprekende autobelettering of carwrapping bereik je op de juiste locaties grote aantallen potentiële klanten aan een zeer lage kostprijs. Het belang van fleetmarketing wordt des te duidelijker wanneer een bedrijf van huisstijl of naam verandert. Zo snel mogelijk moet de autobelettering op alle bedrijfsvoertuigen worden aangepast zodat de nieuwe communicatie snel in de markt kan worden gezet. Om in dergelijke grote operaties te slagen, is het belangrijk om in zee te gaan met een reclamepartner die over voldoende capaciteit beschikt en de vereiste ervaring heeft.  

Of je als onderneming nu over één, twee, drie, tien of honderd bedrijfsvoertuigen beschikt, fleetmarketing is veruit de goedkoopste manier om reclame te maken voor je firma. Eenmaal wanneer de autobelettering is uitgevoerd, maak je vele jaren kosteloos reclame op de plaatsen waar jouw potentiële klanten aanwezig zijn. De groei van de files maakt fleetmarketing des te interessanter. Mensen hebben meer tijd om jouw boodschappen op te nemen. 

Mogelijkheden als reclamedrager 

Voor succesvolle fleetmarketing kies je best een reclamepartner met ervaring. Naast de technische kwaliteiten voor het correct beletteren van je voertuigen, krijg je bij XL Reklame ook advies en ondersteuning voor het design. Zo is het belangrijk om – binnen de huisstijl van je onderneming – het ontwerp en de boodschappen te laten verschillen op je bestelwagens, grote vrachtwagens en personenvoertuigen. Elk voertuig heeft zijn eigen mogelijkheden als reclamedrager. 

Naamsverandering of rebranding 

Het belang van fleetmarketing wordt des te duidelijker wanneer de huisstijl van de onderneming verandert, bijvoorbeeld bij een naamsverandering of een rebranding. In die situaties moet het hele wagenpark zo snel mogelijk omgevormd worden naar het nieuwe beeld. Deze transformaties vereisen de nodige planning en afspraken. Enerzijds moet alles zo snel mogelijk verlopen, anderzijds kan je uiteraard niet al je voertuigen op hetzelfde moment missen. 

Aanpassing uitgebreid wagenpark 

XL Reklame beschikt over heel wat ervaring met dergelijke operaties. Bij de naamsverandering van een bekende keten in de doe-het-zelfsector hebben we elk weekend tien wagens afgehaald op verschillende locaties in heel België. De week nadien brachten we elk voertuig terug naar zijn locatie, uiteraard met nieuwe rebranding vakkundig aangebracht. Op enkele weken tijd zat het volledige wagenpark in een nieuw kleedje en was de marketing manager bijzonder tevreden.  

Meer weten over de mogelijkheden van fleetmarketing? Contacteer de productspecialisten van XL Reklame. 

By | 2018-11-06T13:18:48+00:00 november 6th, 2018|Categories: Inspiratie, XL nieuws|

Leave A Comment