Goed, de nieuwe naam voor een totaalaanbod gezondheids- en zorgoplossingen op maat. Zij hebben meer dan 160 thuiszorgwinkels, hoorcentra en apotheken van de Christelijke Mutualiteiten (CM). Ze trachten mensen een kwalitatief, waardevol leven te bezorgen. Ondanks (eventuele chronische) ziektes, moeilijke mobiele omstandigheden en meer, staan zij voor u paraat.
De opdracht van goed
XL Reklame ging in het kader van deze naamsverandering met hun wagenpark aan de slag. De offerte van “goed” was deel van een openbare aanbesteding, waarbij de prijs dus van doorslaggevend belang is. XL werd door “goed” gecontacteerd en ging de uitdaging aan. Een omvangrijke opdracht! Een ruime 180 wagens zullen een ander logo en een fonkelnieuw ontwerp krijgen. We willen graag tekenen voor deze eer en beginnen het rekenwerk.
Ons team schiet in actie
Elke, onze collega die de offerte voor haar rekening had genomen ging aan de slag. Er waren veel verschillende types van wagens en elk model had een afzonderlijke ontwerp… Het is natuurlijk mogelijk om het werk zo uit te voeren, ontwerp per ontwerp en wagen per wagen anders, maar wij zagen een alternatief om dit project efficiënt af te werken.
Onze grafische ontwerpers hadden het idee om te zorgen voor een algemeen design. Met als resultaat een design dat kan aangepast worden aan het formaat van de verschillende wagens. Met als doel het unieke aspect behouden voor “goed”. Uniformiteit was tenslotte een enorm belangrijk punt voor onze klant.
Orderbegeleider Marie kijkt terug op een administratief uitdagend project : “Goed had telkens heel veel wagens ter beschikking en zoals vermeld moest niet elke wagen dezelfde lay-out krijgen. Wat er moest gebeuren met welke bestelwagen en wie dit zou uitvoeren vergde heel wat organisatie. Dagelijks demonteerden en kleefden we gemiddeld 5 wagens bij Goed op locatie, zo’n 180 wagens in totaal. Dat was zowel voor mij als voor de productie en de beletteraars een test in teamwerk, maar we zijn meer dan geslaagd!”
XL gaat ervoor
Goed vond het “goed” en liet ons meteen van start gaan met de designs. Vervolgens werd van elke wagen foto’s met de juiste afmetingen gemaakt en aan ons bezorgd. Ze lieten ons weten welke wagens welke afbeeldingen moest krijgen en waar deze klaar stonden om te beletteren.
Eenmaal alles voorbereid, werd elke dag een team van ongeveer 4 beletteraars ter plaatse gestuurd. Om zo zoveel mogelijk wagens tegelijk te gaan bestickeren. Dankzij de goede voorbereiding én planning een succesverhaal. Maar welke materialen werden er eigenlijk gebruikt?
Er werd voornamelijk geopteerd voor full color stickers met grote kwaliteitsbeelden aan de zijkant van de voertuigen. De grote wrapping werd gedaan met een Avery folie en hun logo werd bestickerd met de Avery plotfolie. Deze zorgde ervoor dat het uitsnijden efficiënter maar ook zorgzaam ingepakt werd.
Geen werkje voor debutanten, dit wagenpark. Maar we mogen weer een tevreden klant toevoegen aan ons lijstje.