Op het eerste zicht lijkt het niet evident, maar toch kan je bijzonder goed het rendement van autobelettering meten. Er bestaan hiervoor zelfs verschillende manieren. De belangrijkste voorwaarde om de effecten van autobelettering te meten, is het uitwerken van een activerende en wervende boodschap op je bedrijfsvoertuigen. Via een specifiek telefoonnummer, QR-code of webadres controleer je vervolgens hoeveel keer de autobelettering andere weggebruikers heeft aangespoord tot actie. 

Autobelettering is een bijzonder effectieve manier om je bedrijfsboodschappen onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten. Veel bedrijven investeren terecht in een professionele belettering van hun bedrijfsvoertuigen. Ze gebruiken hun auto’s, bestelwagens en vrachtwagens die dagelijks op de baan gaan als rijdend visitekaartje. Jaarlijks komen ze op die manier in beeld bij duizenden weggebruikers.

Autobelettering voor wervende boodschappen

Je kan je bedrijfsvoertuigen evenwel voor veel meer inzetten dan alleen maar naamsbekendheid. Autobelettering is ook geschikt voor activerende en wervende boodschappen. Zo krijgen bijvoorbeeld de achterkant van vrachtwagens en bestelwagens veel langer aandacht in het verkeer, zeker tijdens een file. Je kan deze achterkant dan ook perfect gebruiken om potentiële klanten op te roepen een QR-code te gebruiken, een bepaald webadres in te typen op hun smartphone of te bellen naar een specifiek telefoonnummer.

Hoe kan je het rendement van autobelettering meten? - XL Reklame
Hoe kan je het rendement van autobelettering meten? - XL Reklame
Hoe kan je het rendement van autobelettering meten? - XL Reklame

Effect van autobelettering meten

Door te kiezen voor een specifieke QR-code, een welbepaald webadres naar een landingspagina of een afzonderlijk telefoonnummer, meet je zeer precies het effect van de autobelettering. Je ziet letterlijk tot welke actie de autobelettering heeft aangezet. Door te variëren in QR-codes, landingspagina’s of telefoonnummers tussen je voertuigen, kan je zelfs het individuele effect van één voertuig (of één regio) meten. In dat geval is het uiteraard belangrijk om te kiezen voor wervende boodschappen. Zo spreken bijvoorbeeld wedstrijden, nieuwe producten of promoties zeer goed aan.

Autobelettering voor remarketing

Autobelettering kan je ook inzetten voor ‘remarketing’. Bij regelmatige distributie van bestellingen komen je klanten regelmatig in contact met je bedrijfsvoertuigen. Dan is het zeer dankbaar om je bedrijfsvoertuigen te gebruiken voor actuele boodschappen, promoties en nieuwe producten. Op die manier breng je bestaande klanten – die je bijvoorbeeld een mailing hebt toegestuurd of waarbij onlangs een commercieel vertegenwoordiger is langs geweest – nogmaals in contact met je actuele boodschappen.

Meer weten over de enorme marketingpotentie van autobelettering? Contacteer de experts van XL Reklame.